Sok
marketinges hirdeti, hogy az a jó termék és a hozzá való jó marketing üzenet,
amely a hét fő bűn valamelyikére való hajlamot célozza meg a potenciális
vásárlóban. Nos, ez a csábítás kategóriába tartozik. Számos példát látunk rá. A
közelmúltban, azonban, néhány értékesítéshez értő szolgáltató, új ötlettel állt
elő. Mi ez?
Gyűjtsd
magadnak rajongókat úgy, hogy először megszeretteted magad, aztán eléred, hogy
rajongóid hálásak legyenek neked, majd pedig úgy fogják érezni, hogy
kötelességük neked viszonozni, amit értük tettél, és akkor megrendelik a
szolgáltatásodat. Milyen terv ez? A szeretet és hála fölébresztése, és a
szerencsétlen emberek lelkiismeretének kihasználása. Én azt mondom, ettől az
egésztől mégsem kell félni. Miért?
Megfigyeltem
egy-két ilyen módszerrel dolgozó online marketingest és a közönségét.
Megfigyeltem, hogy valóban ki tudják-e váltani a szeretetet. Amikor kiváltanak
egy érzés, akkor arról a misztériumról, melyről mi, keresztények beszélünk,
amikor szeretetről szólunk, szó sincs! Amit a marketing-guruk kiváltanak, annak
semmi köze ahhoz, ahogyan Jézus tanított az emberszeretetről.
A
marketinges, aki azt hiszi, hogy rajongói megszerették, tévedésben él. Rajongói
örülnek a szövegeinek, a tanácsainak, mert az ő saját szövegeikhez és
gondolataikhoz hasonlóakat kapnak tőle. Amikor pedig megrendelik a rajongók a
marketing-guru szolgáltatását, akkor nem hálából teszik, hanem azért, mert egy
saját maguknak tulajdonított gondolat megvalósításához szeretnének közelebb
kerülni.
Aggodalomra,
tehát, semmi okunk. A Szeretet hatalmas értékét nem tudja egyetlen eladási
szakértő sem kihasználni. Amit tehet, hogy valami olyat címkéz szeretetnek, ami
egyáltalán nem az. Ezt pedig már sokan próbálták, mindegyiküket elsodorta az
idő.
Comments
Post a Comment