Sunday, July 7, 2013

Szeretet-marketing trend, ferences nézőpontból



Sok marketinges hirdeti, hogy az a jó termék és a hozzá való jó marketing üzenet, amely a hét fő bűn valamelyikére való hajlamot célozza meg a potenciális vásárlóban. Nos, ez a csábítás kategóriába tartozik. Számos példát látunk rá. A közelmúltban, azonban, néhány értékesítéshez értő szolgáltató, új ötlettel állt elő. Mi ez?
Gyűjtsd magadnak rajongókat úgy, hogy először megszeretteted magad, aztán eléred, hogy rajongóid hálásak legyenek neked, majd pedig úgy fogják érezni, hogy kötelességük neked viszonozni, amit értük tettél, és akkor megrendelik a szolgáltatásodat. Milyen terv ez? A szeretet és hála fölébresztése, és a szerencsétlen emberek lelkiismeretének kihasználása. Én azt mondom, ettől az egésztől mégsem kell félni. Miért?
Megfigyeltem egy-két ilyen módszerrel dolgozó online marketingest és a közönségét. Megfigyeltem, hogy valóban ki tudják-e váltani a szeretetet. Amikor kiváltanak egy érzés, akkor arról a misztériumról, melyről mi, keresztények beszélünk, amikor szeretetről szólunk, szó sincs! Amit a marketing-guruk kiváltanak, annak semmi köze ahhoz, ahogyan Jézus tanított az emberszeretetről.
A marketinges, aki azt hiszi, hogy rajongói megszerették, tévedésben él. Rajongói örülnek a szövegeinek, a tanácsainak, mert az ő saját szövegeikhez és gondolataikhoz hasonlóakat kapnak tőle. Amikor pedig megrendelik a rajongók a marketing-guru szolgáltatását, akkor nem hálából teszik, hanem azért, mert egy saját maguknak tulajdonított gondolat megvalósításához szeretnének közelebb kerülni.
Aggodalomra, tehát, semmi okunk. A Szeretet hatalmas értékét nem tudja egyetlen eladási szakértő sem kihasználni. Amit tehet, hogy valami olyat címkéz szeretetnek, ami egyáltalán nem az. Ezt pedig már sokan próbálták, mindegyiküket elsodorta az idő.

No comments:

Post a Comment